گویاترین

گویاترین

گویاترین

گویاترین

جراحی بینی

جراحی بینی

جراحی بینی ,جراحی بینی گوشتی,جراحی بینی گوشتی با لیزر,جراحی بینی قیمت,جراحی بینی استخوانی,جراحی بینی با قیمت 2 میلیون,جراحی بینی با لیزر,جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی , جراحی بینی گوشتی , جراحی بینی گوشتی با لیزر , جراحی بینی استخوانی

توضیحاتی در مورد جراحی بینی

افرادی که برای انجام جراحی بینی پا پیش می گذارند با فکر زیباتر شدن و تغییر واضح در چهره شان زیر تیغ جراحی می روند واگر نتیجه عکس انتظارشان باشد به طبع حال خوبی نخواهند داشت. جراحی بینی در ایران با امار روبه رشدی همراه است و همین باعث شده تا جراحان زیبایی ایران در این زمینه جزو بهترین های جهان شناخته شوند برای اثبات این نکته همین کافی است که بگوییم پزشکان جراحی پلاستیک ایرانی در طی سال علاوه بر هزاران مراجعه کننده داخلی ، توانایی های خود را در جراحی زیبایی بینی خارجی ها هم ثابت می کنند.عمل بینی از طرفی بینی یکی از مهم ترین اعضای بدن است که عملکرد آن نقش حیاتی برای انسان دارد و کوچک ترین اختلال برای این عضو می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد پس برای آنکه به زیبایی برسیم نباید سلامتی را نادیده بگیریم و در مرحله اول با مراجعه به پزشک متخصص سلامتی خود را تضمین کنیم سپس به زیبایی دست بیابیم. در این مطلب از سایت جسارت در مورد جراحی بینی صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

هدف از جراحی بینی

جراحی های بینی با چه اهدافی انجام می گیرد؟ باید گفت جراحی های بینی با اهداف متعددی انجام می شود که می توان آنها را به دو دسته کلی تقسیم کرد: – دسته اول جراحی هایی هستند که در جهت اصلاح عملکرد بینی انجام می شوند و بطور عمده اصلاح انحراف تیغه میانی بینی را شامل می شود. مشکلات دیگری مانند پولیپ و تورم بافت های داخل بینی نیز ممکن است نیازمند جراحی های پیچیده تری باشد که در بسیاری از موارد مستلزم استفاده از روش های اندوسکوپیک است. – دسته دوم جراحی هایی با هدف تغییر شکل خارجی بینی و زیبایی است که به جراحی پلاستیک بینی یا راینو پلاستی معروف است.

آشنایی با جراحی بینی

هر چه قدر از سمت بالای بینی به سمت پایین آن برویم تاثیر پوست در فرم دهی و زیبا شدن بینی در عمل جراحی بینی بیشتر می شود و بر اساس نوع پوست و کیفیت آن نتیجه ی حاصل شده پس از عمل بهتر خواهد بود .

جراحی بینی استخوانی

برخی افراد تصور می کنند که بینی استخوانی حتما باید قوز دار باشد و دارای پوست بهتری نیز باشد اماامکان دارد بینی دارای قوز باشد ولی پوست و کناره های بینی دارای کیفیت خوبی نباشند و جزو بینی های گوشتی قرار گیرند .

جراحی بینی گوشتی

عامل تعیین کننده ی تفاوت بینی گوشتی و بینی استخوانی ضخامت پوست آن ها می باشد.بینی های استخوانی دارای پوستی نازک و یا متوسط می باشند ولی بر خلاف آن ها بینی های گوشتی دارای پوست ضخیمی اند

جراحی بینی و مشکلات تنفسی

آیا در صورت وجود مشکلات تنفسی می توان اقدام به جراحی های بینی نمود؟ در صورتی که پیش از جراحی، در حین عمل و پس از جراحی، تمامی شرایط لازم برای حفظ سلامت بینی از نظر تنفسی مورد توجه قرار گیرد، می توان در این حالات اقدام به جراحی بینی نمود. البته در این حالت جراح با مشکلات زیادی در عمل مواجه است که با تسلط خود بر مشکلات داخل بینی باید بتواند بر آنها فائق آید. از سه علت شایع مشکلات تنفسی در بیماران داوطلب جراحی پلاستیک بینی، دو علت آن، یعنی انحراف تیغه بینی و رشد بیش از اندازه شاخک های بینی، هم زمان با جراحی پلاستیک بینی قابل اصلاح اند. اما علت سوم که شامل پولیپ های بینی و سینوزیت مزمن است، بهتر است در مرحله جداگانه ای، پیش از انجام جراحی پلاستیک بینی، تحت درمان مناسب قرار گیرد. در صورت تشخیص صحیح و دقیق هر کدام از این مشکلات تنفسی، با درمان مناسب، بیمار داوطلب جراحی پلاستیک بینی می تواند از رفع مشکل تنفسی و سلامت بینی بعد از جراحی اطمینان داشته باشد. در این راستا، انجام اندوسکوپی تشخیصی بینی قبل از جراحی، کمک مهمی در تشخیص علت و یا علل ایجاد کننده مشکلات تنفسی بینی می کند.

جراحی بینی و وضعیت روانی

آیا وضعیت روحی و روانی فرد در انجام عمل جراحی بینی تاثیر دارد؟ برخی از بیماران پس از عمل، با وجود نتیجه رضایت بخش، به دلیل مشکلات روحی-روانی، وسواس فکری یا شخصیت های متزلزل و بیش از اندازه تأثیر پذیر از دیگران، از نتیجه عمل خود ناراضی اند. داوطلب مناسب جراحی پلاستیک بینی فردی است که از عمل انتظار واقع بینانه ای دارد و برای انجام عمل تحت فشار دیگران نیست و مهمتر آنکه انتظار تغییرات بزرگی را در بهبود روابط فردی و اجتماعی پس از عمل خود ندارد و قوی ترین دلیلش برای انجام جراحی بینی، خشنودی شخص خود باشد.

پس از عمل جراحی بینی

پس از عمل جراحی پلاستیک بینی رعایت چه نکاتی ضروری است؟ – در 24 ساعت اول پس از عمل بهتر است در جهت کاهش تورم دور چشم از کیسه یخ بر روی چشم ها استفاده شود. – در طی چند هفته پس از عمل برای بهتر شدن تنفس می توان روزانه در چند نوبت با محلول سرم نمکی، داخل بینی را شستشو داد. – تا دو هفته پس از عمل سعی شود از تخلیه ترشحات بینی با فشار خودداری شود. – رفتن به مسافرت بعد از 5 تا 7 روز بعد از عمل بلا مانع است. – در هفته های اول پس از عمل لازم است از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری شود. – در طی روزهای اول پس از عمل از هر گونه ضربه به بینی باید پرهیز شود. به عنوان مثال در هنگام خواب باید طاق باز خوابید. – در هنگام خوابیدن سعی شود نیم تنه بالاتر از پاها قرار گیرد تا ورم کمتری در ناحیه صورت ایجاد شود. – در هفته های اول پس از عمل لازم است از فعالیت های بدنی شدید و ورزش های سنگین اجتناب شود. – از خوردن غذاهایی که به جویدن طولانی نیاز دارند در هفته های اول باید پرهیز شود. – در هفته اول پس از عمل سعی شود عطسه با دهان باز انجام شود و از حرکات شدید صورت در هنگام خنده و نیز از گریه اجتناب شود. – می توان با استفاده از مسواک نرم دندان ها را مسواک کرد به شرطی که از دستکاری لب بالا اجتناب شود. – شستن صورت یا حمام کردن به شرطی که پانسمان روی بینی خیس نشود بلامانع است. – در صورتی که با استفاده از چسب ضد حساسیت عینک به پیشانی متصل شود، از همان روز اول می توان از عینک استفاده نمود. – استفاده از لنزهای تماسی چشم و مواد آرایشی روز بعد از عمل بلامانع است.

عمل جراحی بینی استخوانی

عمل جراحی بینی استخوانی : مهمترین عاملی که تعیین کننده ی نتیجه ی نهایی عمل جراحی زیبایی بینی است، ضخامت پوست را دارا می باشد. اگر پوست ضخامتش زیاد باشد در طول سالها وزن زیادی به غضروف‌هایی که آنها را پوشانده است تحمیل می‌کند. در طول این سال‌ها کم کم غضروف‌های بینی بیمار نازک و ضعیف می‌شوند پس می توان گفت در بینی‌های گوشتی یک پوست ضخیم داریم با غضروف هایی نازک و ضعیف. در مواردی که پوست نازک باشد به آن بینی استخوانی می گوییم.

عمل بینی بدون جراحی

عمل بینی بدون جراحی : این تکنیک بعد از بی حس کردن بینی مقدار مناسبی از filler که می تواند کلسیم هیدروکسی اپتات و اسیدهیالورونیک (ژویدرم) باشد با سوزن ظریفی به زیر پوست تزریق می شود. این تزریق به دلیل برطرف کردن قوزبینی، در بالا و پایین قوز به مقدار لازم تزریق می شود تا برجستگی قوزبینی را محو کند یا در ناحیه ی خاصی از نوک بینی تزریق می شود و نوک آن را بالاتر می برد.

عوارض جراحی بینی

عوارض جراحی زیبایی بینی های گوشتی بیشتر از بینی های غیر گوشتی است. به بیان دیگر برای جلوگیری از عوارض جراحی که از جمله آن می توان به مشکل های ظاهری نظیر افتادگی بینی و کوچک شدن بیش از حد آن و همچنین اختلال های تنفسی اشاره کرد، بهتر است بیماران از مراجعه به افراد غیر متخصص بپرهیزند و در انتخاب جراح خود دقت کنند. یکی از راه های متداول و خوب برای اینکه بیماری متوجه شود که آیا کاندید مناسبی برای جراحی بینی هست یا خیر ، پیشنهاد میشود یک جلسه مشاوره با یک جراح متخصص واجد الشرایط داشته باشند تا آن جراح بینی با بررسی سابقه پزشکی و ویزیت پوست و وضعیت بینی از آمادگی ذهنی بیمار و با هدف زیبایی شناسی آگاهی یابد و در صورت لزوم جراحی بینی رو توصیه نماید .

عمل جراحی بینی

هر عمل جراحی در کنار محاسنی که دارد، دارای معایبی نیز هست که به‌صورت عوارض رینوپلاستی بعد از عمل ظاهر می‌شوند. جراحی بینی (رینوپلاستی) از عمل‌های زیبایی به شمار می‌رود که در صورت اجرای دقیق آن توسط یک دکتر جراح خوب و آشنایی با آناتومی بینی، می‌تواند عوارض، خطرات، مضرات و مشکلات کمی در پی داشته باشد. نباید از عمل بینی واهمه داشته و از انواع مختلف آن بترسید، چون هیچ یک از آنها وحشتناک نیستند و با روش‌های مخصوص قابل درمانند. قبل از اینکه هر نوعی از عمل جراحی بر روی فرد انجام ‌شود، لازم است که فرد درک مناسبی از خطرات، مضرات و عوارض عمل جراحی بینی داشته باشد. عمل جراحی زیبایی بینی یکی از رایج‌ترین عمل‌های جراحی انجام شده در هر سال است، اما این نوع عمل نیز دارای خطرات بالقوه مشابه سایر عمل‌های جراحی است. با وجودی که دستیابی به ظاهر دلخواه یک هدف ایده‌آل برای هر فرد است، حفظ سلامتی بدن نیز باید در این رابطه به‌عنوان یک اولویت اصلی برای بیمار و جراح مورد توجه قرار گیرد. هر چند اکثر عمل‌های جراحی زیبایی بینی بدون مشکل هستند، اما بیماران باید آموزش لازم را درباره عوارض عمل زیبایی بینی دریافت کنند و به همراه آن از عوامل خطر خاص مربوط به انجام عمل جراحی اطلاع داشته باشند. در صورت انجام جراحی رینوپلاستی بینی بحث درباره این خطرات و مضرات با یک جراح متخصص و با تجربه یک اقدام ضروری برای اطمینان از حفظ سلامت فرد است. در خصوص سن عمل بینی، کمترین سنی که می‌توان در آن جراحی بینی را انجام داد ۱۵ تا ۱۷ سالگی در زنان و ۱۷ تا ۱۹ سالگی در آقایان است، زیرا در این سن رشد بینی کامل شده است. به‌طور کلی، بینی مردان دارای پوست ضخیم‌تری است، به‌طوری که پس از جراحی به شکل متفاوتی نسبت به زنان حالت می‌گیرد که این عامل مهم می‌تواند روند کلی سن عمل بینی و تغییر شکل آن را تغییر دهد.

خطرات جراحی بینی

خطرات عمل جراحی زیبایی بینی چیست؟ اگر بخواهیم درک مناسبی از خطرات عمل زیبایی بینی داشته باشیم، باید عواملی را در نظر بگیریم که در همه انواع عمل‌های جراحی قابل مشاهده هستند. به همراه آن خطرات خاص این نوع از عمل جراحی را نیز باید مورد توجه قرار دهیم. این خطرات برای عمل جراحی بینی نیز وجود دارند و باید جزئیات کامل آنها با مشاوره با جراح قبل از عمل بینی مورد بررسی دقیق قرار گیرد. خطرات بالقوه موجود در همه انواع عمل جراحی به شرح زیر هستند: خون‌ریزی عفونت واکنش معکوس به بیهوشی هماتوما (هنگامی که خون زیر پوست جمع می‌شود)نوع روش بی‌هوشی مورد استفاده برای عمل جراحی بینی گوشتی، عمل بینی عقابی و بینی استخوانی بر اساس روش انتخاب شده برای انجام عمل متفاوت است. در این حالت افرادی که عمل جراحی بینی آنها ابتدایی یا مربوط به پر کردن است، می‌توانند از بی‌هوشی موضعی با داروهای مسکن استفاده کنند و در عمل استفاده از این روش خطرات مربوط به بی‌هوشی را به شدت کاهش می‌دهد. به هر حال، افرادی که عمل جراحی بینی آن ها ثانویه و جدی است، احتمالاً نیاز به بی‌هوشی عمومی دارند که می‌تواند مقدار بیشتری از خطرات شامل موارد زیر را برای فرد به همراه داشته باشد: حالت تهوع و استفراغ واکنش آلرژیک به بی‌هوشی افزایش فشار خون و ضربان قلب آسپیراسیون (مکیده شدن مایع به مجاری تنفسی) خطرات بی‌هوشی برای افرادی بیشتر است که با شرایط درمانی خاص قبل از عمل جراحی روبرو هستند و به همین دلیل مهم است که دکتر از سابقه بیماری‌های فرد قبل از انجام عمل جراحی، اطلاع دقیق داشته باشد. این خطرات همچنین زمانی می‌توانند به حداقل برسند که متخصص بی‌هوشی در تمام زمان عمل حضور داشته باشد تا به این ترتیب بتواند به همه مسائل و مشکلات احتمالی به محض شکل‌گیری آنها عکس‌العمل مناسب نشان دهد.

بیشتر بخوانید : جراحی فک ♥ عوارض جراحی زیبایی بینی ♥ جراحی زیبایی بینی ♥ جراحی چشمعوارض عمل بینی

آب یخ

آب یخ

آب یخ ,آب یخ و کبد چرب,آب یخ برای پوست صورت,آب یخ برای بیضه,آب یخ و کبد,آب یخ کبد چرب,آب یخ خوردن,آب یخ در بارداری,آب یخ کبد,آب یخچال

آب یخ

توضیحاتی در مورد آب یخ

شاید در گرمای تابستان دلتان بخواهد یک لیوان آب یخ بنوشید ولی باید بدانید که نوشیدن آب یٰخ برای دستگاه گوارش و حتی قلب مضر است.مضرات خوردن آب یخ اول از همه متوجه دندان ها می شود. با ورود آب یخ به دهان، عصب های دندان دچار شوک شده و حساسیت آنها به شدت تحریک می شود. داشتن دندان خراب یا نیمه خراب این امر را به شدت تشدید می کند. زمانی که در حال خوردن غذا هستید سعی کنید به هیچ عنوان نوشیدنی داغ یا خیلی خنک نخورید. همچنین حواستان به گرم و سرد شدن دهانتان به‌ واسطه‌ خوردن نوشیدنی‌های گرم و سرد باشد. با انجام این کار نادرست مینای دندان حساس شده و زمینه برای ایجاد حساسیت و دندان‌ درد و حتی میگرن مهیا می گردد. اجازه دهید نوشیدنی‌ از حالت خیلی خنک و یا داغ در بیاید و بعد آن را بنوشید.در این مطلب از سایت جسارت در مورد آب یخ صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

آب یخ و جمع شدن معده

نوشیدن آب یخ می تواند به ناراحتی و درد معده و حالت تهوع منجر شود. زیرا دمای پایین باعث جمع شدن رگ های خون می شود. عوارض دیگر مصرف زیاد آب یخ جمع شدن معده است؛ به طوریکه سفت می شود و نمی تواند به طور مؤثر غذا را هضم کند.

آب یخ و تخلیه انرژی

اگرچه نوشیدن آب یخ می تواند باعث سرحالی شود اما درواقع باعث تخلیه انرژی در درازمدت می شود. زیرا بدن برای گرم کردن آب و رساندن آن به دمای معتدل نیاز به مصرف کردن انرژی اضافه دارد.

شوک به بدن با مصرف آب یخ

اکثر محققان بر این باورند که با توجه به دمای۳۷ درجه سانتی گراد بدن انسان در حالت عادی و دمای آب یخ که معمولا صفر درجه سانتیگراد است؛ با نوشیدن آب یخ دمای بدن انسان به طور ناگهانی تغییر نموده که این امر باعث آسیب های فراوانی به بدن می شود. نوشیدن آب یخ موجب شوک بزرگ به متابولیسم یا سوخت‌وساز بدنتان می شود. در واقع متابولیسم بدن همیشه به‌ طور طبیعی دنبال دمایی نرمال برای رسیدگی به وظایف خود است. زمانی که آب یخ می‌خورد، بدن به‌ جای آنکه از انرژی دریافتی از غذاها برای تامین نیازهای ارگان‌های بدن استفاده کند، برای تنظیم و نرمال کردن دمای خود استفاده می‌کند.

آب یخ و گلودرد

همان گونه که در یک روز سرد زمستانی، سرما می تواند باعث آبریزش بینی و انسداد سینوس ها شود، آب یخ نیز همان واکنش بدنی را ایجاد می کند. به عبارت دیگر، بدن برای گرم کردن هر نوع هوا یا مایع سرد ، مخاط ایجاد می کند. تفاوت در این است که در مورد آب یٰخ ، به این عکس العمل بدنی نیاز نیست و به این ترتیب فرد دچار گلودرد می شود.

آب یخ و سفت شدن چربی

با توجه به اینکه اکثر افراد در سال های اخیر به تناسب اندام و دفع چربی های بدن می اندیشند، باید بگوییم که خوردن آب یخ موجب سفت شدن بافت چربی های بدن می گردد و روند از بین رفتن آن ها را به شدت کند می کند. مواد چرب در تماس با دمای خیلی سرد میل زیادی به حفظ ماهیت خود دارند. یعنی در تماس با سرما حالت جامد خود را حفظ می‌کنند و به‌ سختی ذوب می‌شوند. به همین دلیل نه‌ تنها لازم است که از نوشیدن آب یخ بعد از غذا بپرهیزید بلکه بهتر است از مصرف خوردنی‌های خیلی سرد مانند دسر، بستنی و… نیز اجتناب کنید. با ترک کردن این عادت نادرست غذاها و بخصوص غذاهای چرب با روند طبیعی وارد معده شده و راحت‌تر از طریق تماس با ترشحات دستگاه گوارش هضم می‌شوند.

آب یخ و یبوست

آشامیدن آب هم دمای اتاق به دستگاه گوارش کمک می کند، درحالی که مصرف آب یٰخ باعث یبوست می شود. ماده غذایی که ازدستگاه گوارش می گذرد، منجمد و سفت می شود. این در حالی است که روده ها منقبض می شود ودر دفع کردن مدفوع مشکل ایجاد می کند.

آب یخ و رقیقی اسید معده‌

اسید معده‌ای که توسط بدن و برای هضم غذاهای مصرفی تولید می‌شود بسیار متعادل و مناسب وظیفه است. اگر خوردن آب یخ را بعد از غذا به یک عادت تبدیل کنید، اسید معده رقیق شده و تاثیر هضم‌ کنندگی آن کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه معده برای تجزیه کردن غذاهای مصرف شده دچار مشکل شده و از آن بدتر اینکه این مواد غذایی در معده باقی می‌مانند تا اسید رقیق‌شده به حالت اول برگشته و بتواند وظیفه‌ خود یعنی تجزیه‌ غذاها را به‌ درستی انجام دهند. در این مدت زمانی که مواد غذایی در معده تلنبار می‌شوند زمان کافی برای اکسید شدن و تولید باکتری‌ هایی که باعث معده درد می‌شوند وجود دارد.

آب یخ و حساسیت دندان ها

زمانی که در حال خوردن غذا هستید سعی کنید به هیچ عنوان نوشیدنی داغ یا خیلی خنک نخورید. همچنین حواستان به گرم و سرد شدن دهانتان به‌واسطه‌ی خوردن نوشیدنی‌های گرم و سرد در پی همدیگر باشد. با انجام این کار نادرست مینای دندان حساس شده و زمینه برای ایجاد حساسیت و دندان‌درد و حتی میگرن مهیا می‌شود. اجازه دهید نوشیدنی‌تان از حالت خیلی خنک و تگری در بیاید و بعد آن را بنوشید.

آب یخ و سردرد

همان گونه که خوردن بستنی باعث به اصطلاح یخ زدن عصب های مغز می شود، خوردن آب یخ نیز همین حالت را ایجاد می کند. آب یخ باعث می شود خیلی از عصب های حساس ستون فقرات عکس العمل مناسب نداشته باشند. این پیغام سریع به مغز منتقل می شود که این امر به نوبه خود باعث سردردهای موقت و دایم می شود.

آب یخ و ایجاد خستگی

از آنجایی که خوردن آب یخ بعد از غذا، انرژی دریافتی بیهوده صرف هضم غذا و همچنین بازگرداندن دمای بدن به حالت عادی می‌شود، فرد احساس خستگی می‌کند و میل زیادی به خوابیدن یا حداقل استراحت کردن دارد. در واقع نوشیدن یک لیوان آب یخ باعث ایجاد خستگی جسمی و سستی و کسالت روحی می‌شود.

نکاتی در مورد مصرف آب

از نوشیدن آب خیلی سرد و یا نوشیدنی خیلی داغ بپرهیزید. پس از بیدار شدن از خواب، یک لیوان آب با دمای محیط میل نمایید. چند قطره آب لیموترش به آب اضافه کنید تا به‌ خوبی رفع عطش نماید. در نظر داشته باشید که چای، قهوه یا آبمیوه ها با وجود فواید خود، کمبود آب را برطرف نمی سازند. در طول روز و در فواصل مناسب آب بنوشید تا از پر شدن مثانه یا احتمال حالت تهوع به دلیل نوشیدن آب زیاد جلوگیری شود.

عادت بد مصرف آب یخ

نوشیدن آب برای بدن حیاتی است اما اگر عادت دارید که بعد از صرف غذا آب یخ بخورید همین امروز عادتتان را ترک کنید. این کار هیچ خیری برای بدن ندارد؛ برعکس باعث بروز مشکل در کار انتقال غذا در روده‌ها شده و از متابولیسم چندین ماده‌ی مغذی ممانعت می‌کند. مواد غذایی مصرف شده در داخل معده دچار تغییر ماهیت می‌شوند و معده نیاز به شرایط مناسب برای هضم آن‌ها دارد. اما با نوشیدن آب یخ معده نمی‌تواند وظایف متعدد خود را به‌خوبی انجام دهد.

آب یخ و سرد در طب سنتی

آب سرد سبب تسکین عطش صادق می‌شود و آن را برطرف می‌کند. از خصوصیات آب سرد می‌توان تقویت معده، افزایش اشتها، زیبا شدن رنگ چهره، دفع بخارات و رطوبت بخشی بدن است؛ ولی مصرف زیاد آب سرد هم مشکل ایجاد می‌کند که مصرف بیش از حد آب سرد سوءمزاج سرد را بروز می‌دهد، اعصاب دچار اختلال می‌شود. آب جوشیده سرد شده نفخ کمتری ایجاد می‌کند ولی بهتر است که گرم مزاج ها آن را مصرف نکنند. آب حاصل از آب شدن برف و یخ مضر است و بهتر است که برای سرد کردن آب، یخ داخل آب ریخته نشود و یخ آب شود که آبی که حاصل آب شدن یخ باشد برای بدن بسیار مضر است و بهتر است که یخ درون ظرفی باشد و ظرف آب در تماس با یخ قرا گیرد تا یخ با آب مخلوط نشود. آب گرم هم کلاً برای هضم مضر است و آب گرم برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. مصرف بیش از حد آب گرم موجب زردی رنگ چهره، ضعف و لاغری شده، چربی بدن را کم می‌کند. ورم کبد، طحال و کم اشتهایی به وجود می آورد و فرد را مستعد بیماری می‌کند. آب گرم عطش را هم تسکین نمی‌دهد. استعمال آب ولرم و گرم فقط در صورتی است که بخواهیم درمان کنیم در غیر این صورت خوردن آب گرم و ولرم توصیه نمی‌شود. مصرف آب داغ برای مبتلایان به صرع مناسب است آب ولرم برای ایجاد قی یا استفراغ مفید است. وقتی داروی قی آور نباشد از آب ولرم استفاده می‌کنند. البته باید اشاره کرد آب گرم برای پاکسازی معده مفید است همچنین عطش کاذب را برطرف می‌کند و برای درمان سرفه نیز مفید است. کلاً مصرف آب گرم مناسب نیست و بهتر است، آب سرد استفاده شود که عطش را کاهش می‌دهد. آب داغ هم برای درمان بعضی بیماری مانند صرع، سرماخوردگی‌ها و رفع ورم گلو، برخی از سردردها، رفع درد چشم مناسب است.

علت ضرر داشتن آب یخ برای بدن در طب سنتی

سلول‌های بدن برای سالم ماندن نیاز دارند که فضای اطراف آنها عاری از سموم باشد، این فضا همان مایع میان‌بافتی است. این مایع میان‌بافتی و غذایی که به سلول‌ها می‌رسد در طب سنتی «رطوبات ثانویه» نامیده می‌شود؛ اگر فضای اطراف سلول‌ها تمیز نباشد یعنی سموم و فضولات غذایی به خوبی دفع نشود، سلول‌ها نمی‌توانند به درستی کار کنند و غذای آنها هم آلوده و سمی می‌شود. هضم، نوعی تغییر و استحاله است بنابراین وقتی که در طب سنتی چهار هضم در نظر می‌گیرند منظور تغییراتی است که در خوراکی‌ها رخ می‌دهد. هضم اول در معده و دستگاه گوارش رخ می‌دهد تا غذا را برای جذب توسط کبد آماده کند هضم دوم به بعد که در کبد، عروق و اعضاء رخ می‌دهد امروزه تحت عنوان متابولیسم شناخته می‌شود یعنی تغییراتی بیوشیمیایی در حد مولکول‌ها است مثلاً نشاسته به قندهای ساده شکسته می‌شود. آب سرد سبب تسکین عطش صادق می‌شود و آن را برطرف می‌کند. از خصوصیات آب سرد می‌توان تقویت معده، افزایش اشتها، زیبا شدن رنگ چهره، دفع بخارات و رطوبت بخشی بدن است؛ ولی مصرف زیاد آب سرد هم مشکل ایجاد می‌کند که مصرف بیش از حد آب سرد سوءمزاج سرد را بروز می‌دهد، اعصاب دچار اختلال می‌شود حکمای قدیم با اینکه میکروسکوپ نداشته و تغییرات شیمیایی در این حد را نمی‌دانستند اما به مراحل مختلف تغییرات مواد غذایی آشنا بوده‌اند. در صورت نقصان عملکرد سلول‌های هر عضو عملکرد آن عضو دچار اختلال می‌شود چون سلول واحد ساختمانی هر عضو است. در این صورت مثلاً تیروئید از ترشح کافی هورمون سر باز می‌زند یا ترشح اسید و آنزیم‌های معده دچار اختلال می‌شود این اختلال یعنی همان بروز بیماری است. خوردن مداوم آب سرد، مزاج معده و اعضاء مجاور مثل کبد را به سمت سردی می‌برد و باعث بروز بیماری می‌شود؛ بیماری نوعی خروج از اعتدال است. یکی از علل مهم بروز بیماری‌ها، تجمع سموم در اطراف سلول‌هاست که علاوه بر برهم زدن تعادل عضوی می‌تواند مانع تغذیه مناسب سلول‌ها شده و از عملکرد صحیح عضو جلوگیری کند. مصرف آب همراه با یخ به اعصاب بدن ضرر می‌رساند بهترین روش سرد کردن آب این است که یخ را در ظرفی قرار دهید و آن ظرف را در آب قرار داده شود و از انداختن یخ درون آب برای خنک شدن آب باید پرهیز شود. یخ انداختن در داخل آب برای سرد کردن آب، در اصل جمع میان دو آب مختلف است و به گفته متخصصان طب سنتی آب گداخته یخ، برف و تگرگ مضر اعصاب، اعضای تنفس و سیستم گوارش است، زیرا مکث آنها در اعضا نسبت به آب بیشتر است. هنگام افطار و شدت سرفه یکی دو فنجان آب گرم مُسکن عطش و شدت سرفه است همچنین آب را به یک نفس و سرعت تمام نباید نوشید و حداقل به سه نفس باید مصرف کرد. بخار نفس نباید به آب برسد و به طرف آب نباید فُوت کرد و در حالت خوابیده به هر نحوی که باشد و در حالت خمیده و انحراف گردن آب نوشیده نشود. همچنین، خوابیدن سریع بعد از آشامیدن مضر است. از آشامیدن آب از ظرف سَرتنگ پرهیز شود، تا آنچه در آن است مشخص شود و آب را از راه دور در دهان ریختن مضر است زیرا خطر وارد شدن به ریه و امراض آن وجود دارد. همچنین، نباید دهان را در ظرف آب کرد و نوشید، بلکه باید لب را بر ظرف گذاشت. بهترین ظرف برای مصرف آب ظرف چینی و سفال است. آشامیدن آب در ظرف قلعی به سرعت سبب تسکین عطش می‌شود و بعد از آن ظرف روئین است، همچنین آشامیدن آب در ظرف طلا و نقره هر چند مقوی قلب است، اما باعث خفقان (گرفتگی و تپش) (مصرف آب در ظرف طلا و نقره حرام است) است و آشامیدن آب در ظرف مس قلعی نشده موجب بروز جذام می‌شود.

بیشتر بخوانید : آب سیب زمینی ♥ مضرات آب سرد ♥ آب پنیر ♥ آب نارنجآب کرفس

قرص کاپتوپریل

قرص کاپتوپریل

قرص کاپتوپریل ,قرص کاپتوپریل 25-اکسیر,قرص کاپتوپریل چیست,قرص کاپتوپریل 25 برای چیست,قرص کاپتوپریل تدافارم 25,قرص کاپتوپریل زیر زبانی,قرص کاپتوپریل برای چیه

قرص کاپتوپریل

توضیحاتی در مورد قرص کاپتوپریل

‎ممکن است کاپتوپریل جهت کاهش فشار خون بالا ، درمان نارسایی قلبی ، محافظت از قلب و عروق در برابر آسیب و حمله ی قلبی و محافظت از کلیه ها در افراد دیابتی تجویز شود. کاپتوپریل متعلق به دسته داروهای مهار کننده ی آنزیم تبدیل کننده ی آنژیوتانسین ۱به۲ می باشد که برای مشکلات متعددی تجویز می شود .ACEI (مهار کننده ی آنزیم آنژیوتانسین ) مانند کاپتوپریل با مهار ساخت آنژیوتانسین ۲، باعث گشاد. شدن عروق و همچنین کاهش بازگشت مقدار آب به خون می شود و در مجموع ‎اثرات این دارو منجر به کاهش فشار خون در بدن می شود. ‎ ‎نارسایی قلبی حالتی است که قلب نمی تواند به اندازه طبیعی کار کند .به همین دلیل اختلالاتی در جریان خون ایجاد می شود . کاپتوپریل به کاهش عوارض ناشی از کاهش کار قلب کمک می کند. این دارو با اثر محافظتی خود بر روی قلب ، روند پیشرفت نارسایی قلبی را کند می کند. این اثر محافظتی همچنین خطر مشکلات قلبی ، کلیوی و عروق را در افراد در معرض خطر کاهش می دهد. ‎این دارو ممکن است به تنهایی یا همراه با داروهای دیگر جهت بهبود شرایط شما تجویز شود. ‎کاپتوپریل در ترکیب با داروهای دیگر نیز تولید می شود . بطور مثال قرص با نام تجاری capozide ترکیبی از کاپتوپریل و هیدروکلروتیازید می باشد . این داروهای ترکیبی با کاهش تعداد قرص مصرفی در روز ،موجب تسهیل دارو درمانی برای بیمار می شوند.

مشخصات قرص کاپتوپریل

کاپتوپریل (به انگلیسی: Captopril) رده درمانی: کاهنده فشار خون. مهارکننده آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین (ACEI) اشکال دارویی: قرص. قرص کاپتوپریل (Captopril) معمولا برای کنترل فشار خون و به مدت زمان طولانی مصرف می‌شود.سرگیجه، خستگی و خشکی دهان از عوارض مصرف کاپتوپریل است. 

موارد مصرف قرص کاپتوپریل

کاپتوپریل برای درمان علامتی فشارخون بالا (به خصوص در نارسایی قلب) بکار می‌رود. امروزه این دارو در بیماران دچار ایسکمی قلبی نیز استفاده میشود.

مکانیسم اثر قرص کاپتوپریل

کاپتوپریل با مهار آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین، از تبدیل آنژیوتانسینI به آنژیوتانسینII جلوگیری می‌کند. آنژیوتانسین II یک میانجی پرقدرت است که موجب تنگ شدن رگ‌های خونی و احتباس سدیم و آب در بدن می‌شود. دو گروه اصلی آنتاگونیست‌های آنژیوتانسین عبارتند از: مهارکننده هایACE (مثل انالاپریل و کاپتوپریل) و بلوک کننده‌های رسپتور آنژیوتانسینII، البته گروه مهارکننده هایACE، مثل کاپتوپریل کاربرد بیشتری دارند و ACEکینازII و پپتیدیل دی پپتیداز را مهار می‌نمایند که سبب کاهش تولید آنژیوتانسینII و نتیجتاً کاهش آلدوسترون و افزایش اثر وازودیلاتورهای آندوژن از گروه کینین مانند برادی کینین می‌شوند.

عوارض جانبی قرص کاپتوپریل

کاهش زیاد فشارخون، سرگیجه، سرفه خشک، هایپرکالمی، ناتوانی جنسی، شب ادراری، تکرر ادرار، از دست دادن قدرت چشایی، تهوع، استفراغ،اسهال، خشکی دهان و بی‌خوابی از عوارض جانبی مصرف این دارو است

نکاتی در مورد مصرف قرص کاپتوپریل

– در صورت بارداری، ‎اقدام به بارداری یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید. – در صورت سابقه ی مشکل کلیوی ، چربی خون و کلسترول بالا، مشکلات مربوط به عضلات قلب و یا بیماری های قلبی مادرزادی به پزشک خود اطلاع دهید . – در صورتی که بدن شما در وضیعت کم آبی قرار گرفته است(اسهال یا بیماری اخیر)به پزشک خود بگویید. – در صورتی که مبتلا به بیماری لوپوس می باشید به پزشک خود اطلاع دهید . – در صورت سابقه ورم صورت ، زبان یا گلو(آنژیوادم) به پزشک خود اطلاع دهید . ‎- در صورتی که تحت حساسیت زدایی نسبت به گزیدگی زنبور قرار گرفته اید، به پزشک خود اطلاع دهید. ‎- در صورتی که تحت دیالیز قرار می گیرید، به پزشک خود اطلاع دهید. _از آنجا که این دارو می تواند در عملکرد داروهای دیگر در بدن اختلال ایجادکند لازم است پیش از شروع مصرف لیستی از کلیه ی داروهای مصرفی خوددر اختیار پزشک یا داروسازتان قرار دهید. ‎ ‎-در صورت سابقه ی حساسیت دارویی (خصوصاًسایر داروهای ‌‌ACEI مانند لیزینوپریل، لوزارتان، والسارتان و…)به پزشک خود اطلاع دهید.

نحوه مصرف قرص کاپتوپریل

‎- دارو را دقیقاً طبق دستور پزشک مصرف کنید. مقدار مصرف دارو با توجه به شرایط شما توسط پزشک محاسبه می شود. ‎- کاپتوپریل ممکن است به صورت ۱،۲ یا ۳بار در روز برای شما تجویز شود. ‎- بهتر است اولین مصرف دارو را شب پیش از خواب مصرف نمایید زیرا امکان سرگیجه در اولین نوبت مصرف وجود دارد. ‎پس از اولین نوبت، دارو را در هر زمان در روز که راحت تر هستید می توانید مصرف کنید. اکثرا مصرف این دارو صبح ها بهتر است و احتمال فراموش کردن آن کمتر است. در صورت تجویز بیش از یک قرص در روز قرص ها را با فاصله مناسب و یک اندازه (هر ۱۲ ساعت یا هر ۸ ساعت) طبق دستور پزشک مصرف نمایید. -این دارو با غذا تداخل خاصی ندارد و می توان آن را قبل یا بعد از غذا مصرف کرد. _در صورت فراموشی یک نوبت دارو بلافاصله آن را مصرف نمایید اما از دوبرابر کردن مقدار دارو در یک نوبت جداً خودداری نمایید.‎

توصیه های دارویی در مورد قرص کاپتوپریل

‎- معمولا درمان با این دارو طولانی مدت می باشد، لذا در مدت درمان، تحت نظر پزشک خود باشید و معاینات و آزمایشات دوره ای را بطور منظم انجام دهید تا روند درمانی شما بررسی شود. ‎- به توصیه های پزشک خود درباره ی رعایت رژیم غذایی سالم و کم نمک، ترک سیگار و الکل و داشتن فعالیت بدنی مناسب، عمل نمایید. _ جهت کنترل فشار خون و اثر مناسب تر این دارو، بسیار مهم است که در مدت درمان از یک رژیم غذایی و سبک زندگی مناسب که توسط پزشک به شما توصیه می شود پیروی کنید. _از مصرف نمک های حاوی پتاسیم در مدت درمان با این دارو خودداری نمایید.‎ – مصرف الکل همراه با این دارو می تواند عوارضی در پی داشته باشد لذا در صورت مصرف اخیر الکل یا فرآورده های الکلی حتما به پزشک خود اطلاع دهید.‎ ‎- در صورتی که مبتلا به دیابت می باشید، کاپتوپریل می تواند موجب افزایش اثر دارو های ضد دیابت گردد لذا افراد دیابتی باید نسبت به علائم افت قند خون بیشتر هشیار باشند. ‎- در صورتی که قصد عمل جراحی یا درمان دندانپزشکی را دارید به پزشک خود اطلاع دهید. زیرا برخی دارو های بیهوشی یا بی حسی ممکن است موجب افت فشارخون شما شوند.

عوارض شایع قرص کاپتوپریل

‎- احساس سبکی سر و سرگیجه هنگام تغییر وضعیت در زمان مصرف این دارو بسیار شایع می باشد. برای جلوگیری از آن به آرامی از حالت درازکش به نشسته تغییر وضعیت دهید و پس از چند دقیقه به آرامی بلند شوید. همچنین هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها احتیاط کنید و تا زمانی که اثر دارو باقی است از رانندگی و کارهایی که نیاز به احتیاط و تمرکز دارند، خودداری کنید. ‎- سرفه‌های خشک ممکن است در اثر مصرف این دارو ایجاد شود. در صورت بروز و ادامه دار شدن سرفه ها با پزشک خود صحبت کنید تا داروی جایگزین مناسب برای شما تجویز شود. ‎- احساس تهوع، سوءهاضمه، دل درد و اسهال نیز از عوارض گوارشی این دارو می باشد که با مصرف غذاهای سبک و پرهیز از غذاهای چرب و پر ادویه و مصرف مایعات به مقدار کافی می توان آن ها را کاهش داد. ‎- در صورت بروز یبوست، یک رژیم غذایی متعادل سرشار از فیبر و مصرف مایعات و آب کافی توصیه می شود. ‎- در صورت بروز علائمی مانند خارش و قرمزی پوست، نازک شدن تار مو ها، مشکل در خوابیدن، احساس طعم بد دهان یا مشکل دهان با پزشک خود صحبت کنید. ‎-در صورت بروز علائم حساسیت دارویی در نفس کشیدن، ورم صورت، دهان، زبان یا گلو فوراً به پزشک خود مراجعه کنید. ‎- درصورت زردی پوست یا چشم که نشانه ی آسیب کبدی می باشد و لکه های قرمز و شدید پوستی به پزشک مراجعه کنید.

قرص کاپتوپریل چیست

قرص کاپتوپریل (Captopril) دارویی است که برای درمان علامتی فشارخون بالا (به خصوص در نارسایی قلب) به کار می‌رود. امروزه این دارو در بیماران دچار ایسکمی قلبی نیز استفاده می‌شود. این دارو با مهار آنزیم تبدیل‌کننده آنژیوتانسین، از تبدیل آنژیوتانسین I به آنژیوتانسین II جلوگیری می‌کند. آنژیوتانسین II یک میانجی پرقدرت است که موجب تنگ شدن رگ‌های خونی و احتباس سدیم و آب در بدن می‌شود. با جلوگیری‌ از تنگ‌ شدن‌ رگ‌ها و احتباس‌ مایع‌ در آنها، کاپتوپریل‌ فشار داخل‌ رگ‌های‌ خونی‌ و بار کاری‌ قلب‌ را کاهش‌ می‌دهد. این دارو از طریق ادرار دفع می‌شود.

تداخل دارویی قرص کاپتوپریل

داروهای بیهوش‌کننده، داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی، سیکلوسپورین، مکمل‌های پتاسیم، داروهای مدر، لیتیم، نیترات‌ها، دیورتیک‌ها

مقدار مصرف قرص کاپتوپریل

قرص کاپتوپریل‌ به عنوان پایین‌آورنده فشار خون معمولا روزی‌ 2 تا 3 نوبت‌ و به مقدار 25 میلی‌گرم مصرف می‌شود که در صورت نیاز پس از یک یا دو هفته مقدار مصرف را می‌توان به میزان 50 میلی‌گرم و به تعداد 2 الی 3 بار در روز افزایش داد. مهم‌ است‌ که‌ دارو هر روز سر ساعت‌ یکسانی‌ مصرف‌ شود. هیچ‌گاه‌ بیشتر از مقدار تجویز شده‌ مصرف‌ نکنید. اگر یک‌ نوبت‌ را فراموش‌ کردید، به‌ مجردی‌ که‌ به‌ یاد آورید، مصرف‌ کنید. البته‌ اگر تقریبا موقع‌ مصرف‌ نوبت‌ بعدی‌ رسیده‌ است‌، نوبت‌ فراموش‌ شده‌ را رها کرده‌، به‌ برنامه‌ دارویی‌تان‌ برگردید. مقدار دارو را دو برابر نکنید و بدون‌ مشورت‌ با پزشکتان‌ دارو را قطع‌ نکنید. بهتر است این دارو نیم الی یک ساعت قبل از صرف غذا مصرف شود. زیرا غذا میزان جذب آن را کاهش می‌دهد.

مصرف قرص کاپتوپریل

این دارو افزایش فشار خون را درمان نمی‌کند، بلکه آن را کنترل می‌نماید، لذا مصرف آن ممکن است برای طولانی مدت باشد. طی مصرف این دارو، رعایت رژیم غذایی و محدودیت مصرف سدیم اهمیت دارد. وزنتان‌ را متناسب‌ با قد و استخوان‌‌بندی‌تان‌ حفظ‌ کنید. در صورت‌ نیاز برای‌ کاهش‌ وزن‌ از پزشکتان‌ کمک‌ بگیرید. اگر سیگاری‌ هستید سیگار را ترک‌ کنید. از پزشکتان‌ بخواهید شما را به‌ یک‌ مشاور یا گروه‌ ترک‌ سیگار معرفی‌ کند. الکل ننوشید. فشار خون خود را هر هفته اندازه‌گیری کرده و در جایی یادداشت کنید و در مراجعه‌ به‌ پزشکتان‌ آن‌ را به‌ وی‌ نشان‌ دهید. حین مصرف این دارو نباید داروهای‌ دیگر را بدون‌ تایید پزشکتان‌ مصرف‌ کنید، به‌ویژه‌ داروهای‌ سرماخوردگی‌ و سرفه‌ و داروهای‌ محرک‌. نباید بدون‌ مشورت‌ با پزشکتان‌ دارو را قطع‌ کنید. دارو در شیر مادر ظاهر می‌شود ولی بی‌خطری آن ثابت نشده است لذا باید با احتیاط مصرف شود. کاپتوپریل‌ را دور از دسترس‌ کودکان‌، دور از گرما، نور مستقیم‌، و حرارت‌ مرطوب‌ نگاه‌ دارید.

منع مصرف قرص کاپتوپریل

در صورت وجود سابقه آنژیوادم، ‌افزایش پتاسیم خون، تنگی شریان کلیه، پیوند کلیه و نارسایی کلیه این دارو با احتیاط فراوان مصرف شود. دربیمارانی که رژیم غذایی شدیدا کم نمک دارند یا دیالیز می‌شوند، کاهش ناگهانی میزان آنژیوتانسین II ممکن است سبب کاهش ناگهانی و شدید فشار خون شود. خطر نارسایی کلیه ناشی از مصرف داروهای مهارکننده آنزیم مبدل آنژیوتانسین دربیمارانی که سدیم و حجم خون آنها کاهش یافته یا در بیمارانی که مبتلا به نارسایی احتقانی قلب هستند،‌ افزایش می‌یابد. چنانچه بیمار سابقه بیماری‌های کلیوی و یا قلبی دارد موارد را به اطلاع پزشک برسانید. حداقل دو هفته درمان تا دستیابی به اثرات کامل درمانی نیاز است. اختلال چشایی در 5 الی 10 درصد بیماران روی می‌دهد و با ادامه مصرف دارو ظرف مدت 2 تا 3 ماه برطرف می‌شود. ممکن است ناخن‌ها تیره‌رنگ یا شکننده شوند که با کاهش دوز مصرفی برگشت‌پذیر است. داروهای بدون نیاز به نسخه را تنها با تایید پزشک مصرف کنید جراح یا دندانپزشک را از مصرف قرص کاپتوپریل مطلع کنید. بیمار دیابتی را آگاه سازید که کاپتوپریل ایجاد هیپو گلیسمی می‌کند. طی هفته‌های اول درمان گلوکز خون را به دقت ارزیابی کنید.

رده دارویی قرص کاپتوپریل

کاپتوپریل متعلق به رده دارویی است که به عنوان بازدارنده‌های آنزیم تبدیل آنژیوتانسین شناخته می‌شود. یک رده دارویی یک گروه از داروهایی است که به روشی مشابه عمل می‌کنند. این داروها اغلب برای درمان مشکلات مشابه استفاده می‌شوند. مهار کننده‌های ACE بدن را از ساختن هورمونی به نام آنژیوتانسین دو که موجب باریک شدن رگهای خونی می‌شود، باز می‌دارند. این داروهای پایین آورنده فشار خون به عروق خونی جمع شده کمک می‌کنند تا گشاد شده و خون بیشتری را عبور می‌دهند کاپتوپریل بوسیله باز کردن رگهای خونی عمل می‌کند. این به خون اجازه می‌دهد تا راحت‌تر جریان پیدا کند و فشاری را که بر قلب برای پمپاژ خون وارد می‌شود، کاهش می‌دهد. این اثرات سطح فشار خون را پایین می‌آورد، قابلیت قلب را برای پمپاژ خون ارتقا می‌دهد و جریان خون در کلیه‌ها را بهبود می‌دهد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد قرص کاپتوپریل صحبت کردیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.همراهان گرامی سایت جسارت ، مصرف و تعیین دوز دارو به عهده پزشک معالج شما می باشد و سایت جسارت هیچگونه مسئولیتی در خصوص مصرف خود سرانه داروها ندارد. حتماً قبل از استفاده از این دارو با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

بیشتر بخوانید : قرص گارسینیا کامبوجیا ♥ قرص گریپین ♥ قرص گلای وانس ♥ قرص گاباپنتینقرص گلوکوفاژ